Friday, September 15, 2006

Hadist

“Dari Abu Hurairah r.a, berkata: Rasulullah Shallallahu 'alaihi wasallam bersabda:
‘ Sesungguhnya Allah berfirman: ‘barangsiapa memusuhi wali-Ku, maka sungguh! Aku telah mengumumkan perang terhadapnya. Dan tidaklah seorang hamba bertaqarrub kepada-Ku dengan sesuatu, yg lebih Aku cintai daripada apa yg telah Ku-wajibkan kepadanya, & senantiasa hamba-Ku (konsisten) bertaqarrub kepada-Ku dgn amalan sunnah hingga Aku mencintainya; bila Aku telah mencintainya, maka Aku adalah pendengarannya yg digunakannya utk mendengar, & penglihatannya yg digunakannya utk melihat & tangannya yg digunakannya untuk memukul & kakinya yg digunakannya untuk berjalan; jika dia meminta kepada-Ku niscaya Aku akan memberikannya, & jika dia meminta perlindungan kepada-Ku niscaya Aku akan melindunginya”.
(HR Bukhari)

No comments:

 

My Blog List

Term of Use

BLoGnYa AnAK WaDOn Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino